12 Aralık 2020 Cumartesi

GÜLLERE SOR - JULIA GARWOOD

 Julia Garwood'u historical romance kitaplarına olan, zaafım vesilesiyle tanıdım. Sonra bir de baktım, yazarın çevrilmiş bütün kitaplarını temin etmişim. Benim nazarımda, Julia Garwood'un yeri ayrıdır. Çünkü yazarın kitapları bir taraftan hüzünlendirirken, diğer taraftan istem dışı gülümsetir! Bana iki duyguyu aynı anda hissettiren, nadir bir kaç yazardan biridir.


Kitapları hakkında genelleme yaparak konuşmak istersem, bütün kitaplarında kurgu mükemmel! Yazarın anlatımı sade ve basit olsa da kurgu sürükleyici. Bana göre tek sıkıntı, şu gereksiz erotizmi ilave etmesi! İskoçya tarihi romanlar yazmada başarısını kanıtlayan yazar, günümüz koşullarını içeren romanlar yazma konusunda da başarısını tartışmasız kanıtlamıştır.


" Güllere Sor " adlı kitabı, günümüz topluma bir örnek olabilecek nitelikte! Son zamanlarda arada kan bağları olmasına rağmen, bir çok aile arasındaki bağlar kopma noktasına gelmiş hâlde! Eski dayanışma ve birlik beraberlikler hemen hemen hiç yok!


Yazar bir atıfta bulunarak kitabın da, aralarında hiçbir kan bağı olmadığı halde, dört kardeşin birbirlerine kenetlenerek vermiş oldukları sıcacık aile bağlarını anlatan yaşam mücadelesine değinmiş! Ayrıca Lord Harrison ve Mary Rose arasında gelişen tutkunun aşka dönüşmesi de, mükemmel bir kurguyla yansıtılmış!


İnsanlar arasındaki bağlardan hangisi daha kuvvetlidir?

Kan bağı mı, yoksa sevgi bağı mı!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KIRIM